اخبار مرتبط

تعداد بازدید: 5437
زبان : فارسی

مدیران خودرو، بزرگ‌ترین خودروساز بخش خصوصی کشور

تاریخ درج خبر : 1397/1/18

♦️مدیران خودرو، بزرگ‌ترین خودروساز بخش خصوصی کشور♦️

 

♦️ با توجه به اینکه هنوز هیچ آمار رسمی از تولید خودروسازان داخلی کشور برای سال 96 عرضه نشده است و تنها آمار رسمی مربوط به تولید یازده ماهه سال گذشته است ولی آمارهای غیررسمی و برآوردها عمدتا گویای ادامه روند افزایش میزان تولید شرکت مدیران خودرو هستند و از همین رو، باید به احتمال بسیار زیاد در سال ۱۳۹۶، مدیران خودرو را بزرگ‌ترین و پرتیراژترین خودروساز خصوصی داخلی کشور دانست.

♦️ شرکت صنایع خودرویی مدیران که عمدتا با عنوان رایج‌تر «مدیران خودرو» شناخته می‌شود، از سال 1381 در حوزه تولید محصولات خودرویی MVM و Chery در منطقه ویژه ارگ جدید بم فعالیت دارد. این شرکت خودروساز در یازده ماهه اول سال 95، به میزان 65،369 دستگاه خودرو تولید کرده که به نسبت دوره مشابه سال ۹۵، به میزان قابل‌توجه %32،8 رشد را تجربه کرده است.

♦️ در صورتی که آمار تولید رسمی سال ۹۶ منتشر شود و مدیران خودرو به عنوان پرتیراژترین خودروساز خصوصی کشور معرفی گردد، شاهد آن خواهیم بود که برای دومین سال پیاپی این خودروساز خصوصی رقیب سرسخت خود را یعنی کرمان موتور، پشت سر گذاشته است. در سال ۱۳۹۴ شرکت کرمان موتور به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی کشور شناخته می‌شد و در حال حاضر به عنوان دومین خودروساز خصوصی فعالیت خود را ادامه می دهد.

 

♦️ آمار تولید خودروسازان خصوصی در سال 96 ♦️


♦️ خودروسازان نیمه دولتی طی هشت ماه سال‌جاری در شرایطی افزایش 16،7 درصدی تیراژ تولید را تجربه کردند که خودروسازان بخش خصوصی در همین مدت توانستند به رشد 38،7 درصدی دست یابند. طبق آمار اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنج خودروساز خصوصی کشور در مجموع 80،410 دستگاه انواع محصولات سواری را در هشت ماه به تولید رسانده و در نتیجه افزایش تیراژ تولید را تجربه کرده‌اند.

♦️بر این اساس سهم خودروسازان خصوصی از کل خودروهای تولیدی کشور تا پایان آبان‌ امسال، 11،1 درصد برآورد می‌شود. جزئیات آمار اعلامی نشان می‌دهد بیشترین تیراژ در بین شرکت‌های بخش خصوصی، به «مدیران خودرو» رسیده، چراکه این شرکت توانسته در هشت ماه امسال 44،670 دستگاه محصول متعلق به دو برند چری و ام‌وی‌ام چین را در کشور مونتاژ کند. با توجه به این آمار، مدیران خودرو با افزایش 34،7 درصدی تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است. بیشترین تیراژ در آمار تولید هشت ماهه مدیران خودرو نصیب مدل ام‌وی‌ام X22شده و کمترین آن نیز به ام‌وی‌ام 315 تعلق دارد.

♦️ از سوی دیگر میزان تولید کرمان موتور در هشت ماه گذشته نیز که 28،376 دستگاه بود، توانسته تولید خود را نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته حدود 27،9 درصد افزایش دهد. این شرکت محصولاتی از هیوندایی، جک و لیفان را مونتاژ می‌کند و بیشترین تیراژ در این بین نیز متعلق به JAC شاسی‌بلند مدل 5S است. بعد از کرمان موتور، «گروه بهمن» با تیراژ 5،017 دستگاه، رشد 92،3 درصدی را تجربه کرده است. این خودروساز در حال حاضر Mazda3 و خودروی چینی بسترن B50 را مونتاژ می‌کند.

♦️ در بین دیگر شرکت‌های بخش خصوصی اما گروه «خودروسازان‌ بم» با تولید خودروی GEELY تیراژ 1،036 دستگاهی و یکی دیگر از مونتاژکاران چینی نیز 1،311 دستگاه تیراژ داشته است. در نهایت اما «راین خودرو» و «دیارخودرو» هیچ تولیدی در هشت ماه امسال نداشته‌اند. راین خودرو سابقا Volex را که یک برند چینی است مونتاژ می‌کند و دیار خودرو نیز مونتاژ محصولات Greet Wall چین را برعهده داشت.

♦️⁣«تکنولوژی جهانی، مثل هیچ‌کدام»

 

از   1   رای
9

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.